Friday, November 7, 2008

best vs boring?

busan...
tapi best...??
kenapa??
hurm...
hari ini tak buat apa apa sangat pun...
macam biasa je...
bangun tidur...
turun bawah...
tengok keadaan sekeliling...
naik atas balik....
masuk bilik abang...
duduk depan laptop....
online...
bukak facebook...
bukak ym...
surf website website dan juga blog blog online shopper...
OMG!
harini aku gune bahase campur lagi.....
tapi takpe la...
takde specification bahasa untuk harini...
aku bebas menggunakan apa jua bahasa kumahukan...
as in english...
i am free to write and use which ever language that i preferred to....
haha....
dah kududuk dikerusi berhadapan laptop...
aku bernekad hari ni tak nak keluar rumah...
tak mahu kemana mana...
sepanjang cuti ni aku belum pernah sempat lagi duduk terperap dirumah walau sehari...
hah!
aku laksanakan niat ku yang asyik tertangguh tu...
orang lain kata best keluar hari2...
ye memang best...
tak kunafikan...
tapi entah kenapa...
terasa hati nak mengurungkan diri kat rumah hari ni...
aku berjaya untuk tak kemana mana...
walaupun ibuku mempelawa untuk meneman ke kedai dan Jusco berdekatan...
but i refuse...
sepanjang hari aku duduk menghadap laptop..
macam macam kulakukan...
seperti biasa...
multitasking....
bila perut terasa lapar....
atau tekak berasa dahaga...
aku turun bawah cari makanan dan minuman
lepastu macam biasa...
kukembali ke skrin laptop...
meneruskan kerja kerja atau aktiviti aktiviti yang kulakukan...
sehinggalah lewat petang...
dan...
aku masih setia dihadapan skrin....
pabila hari siang dah pun berganti malam...
aku turun kebawah...
kulihat kedua ibu dan ayahku...
sedang duduk relax di sofa di ruang tamu....
aku turut serta menonton tv...
dan setelah beberapa minit ibu mengajak kami makan...
kami bingkas bangun dari sofa...
menuju meja makan untuk menikmati makan malam...
lauk harini simple simple je...
ikan masak asam...
dan sayur...
dan aku...
everytime makan nasi...
mesti bertemankan dengan kicap...
dah terbiasa dari kecil..
makan nasi mesti ada kicap....
sesudah makan...
kami kembali ke ruang tamu dan menonton anugerah skrin tv3...
sambil tu...
aku ber sms dengan rakanku dan naik ke atas semula...
macam biasa lah...
masuk ke bilik abang untuk online...
kini aku masih online dan akan terus online hingga aku mengantuk...
hurm...
harini adalah hari yang agak bosan bagiku kerana tidak langsung keluar rumah...
tapi tetap best kerana niat ku tercapai untuk memerapkan diri dirumah...
walaupun aku seorang yang sangat suka keluar....
berjalan jalan...
bersiar siar...
seperti bak kata orang...
luas perjalanan jauh pemandangan...
hehe
:P
lagi jauh ku berjalan...
lagi banyak la idea idea yang kudapat....
tak salah kan nak menambah idea dan ilmu di dada...
:D
sekian.....

No comments: